April 25, 2010

visit old house :')



today is sunday and sunday is cleaning and do homework day :D
tapi cleaning nye tak buat pun... malas. busy membuat homework and tengok movie Watchmen. aku tau, cite tu da lame, takyah bising. tak paham doh cite tu, tak paham ape die nak tunjukkan... John aka Dr.Manhattan nape 'membawa diri'? nape kawan die nak bunuh entire world?
explain explain =x

pukul 5.15 tadi, abah aku ajak visit rumah lama, kat Gemilang Villa, next to Emville, dalam Sungai Buah dekat ngan Dengkil... pegi la visit en, waaaah da banyak berubah kawasan sana pak! udah 3 tahun tak singgah, tak lalu langsung pun kawasan tu, sejak pindah dulu... trauma la katakan sebab insiden tu..
sungai buah dah maju, orang2 kampung pakai kete modern dah... banyak pokok ditebang (which i hate it)... tengok rumah lama, rasa nak tinggal balik je kat sana. selesa, jauh dari bandar, tak ramai orang, quiet and calm... tu yang aku enjoy most... and sejuk gak kat situ... condition rumah tu macam rumah hantu dah... cat dah buruk, tapi dalam elok lagi.. luar je kureng... :(
masuk bilik aku jap, rasa rindu gile. teringat time tinggal dulu, main ps2 sambil online, gaduh ngan abang, kesan pintu kene tetak pun ada, sebab gaduh XD
haih kenangan. i told my parents not to sell that house no matter what cos i got plans to do with it. kalau boleh nak tinggal sana je :')

on the way balik, abah ajak "lip nak blaja drive kete tak?"... wui aku ape lagi tak sabar la haha bawak jeep. pegi kawasan sunyi jap, ajar. susah doh... tak reti, pedal takleh tekan penuh, tak sampai... plus tinggi and tak nampak depan bawah... zzzzz
lepas beberapa kali mencuba, hah ok la cukup la... dah nak maghrib, balik...

had a great time visiting the old house and learn driving :')
bukan selalu aku dapat buat benda yang aku jarang buat... tu sebab tulis kat sini
have a nice day readers :)

No comments: