May 17, 2010

sampai bila die nak dengar cakap

ABANG KU. satu2 nya abang ku.... ACCIDENT.... die cakap terok, time dalam phone. and he sounded soooooooo sad... THEN PARENTS KUTIP DIE KAT BALAI.... mak cakap kereta terok, he and his friends are damn well fine...
AT FIRST, dengar mak cakap accident, dengan suara cemas, aku pun naik cemas. elok2 tenang study sejarah, sekali mak jerit 'AFIF ACCIDENT!!!!!!!!'
so aku pun, 'omg camne leh accident? kat mane?', 'somewhere in Nilai, die accident terok, mak ngan abah nak bersiap gi jumpe die sekarang! baby call afif tanya die whether hes fine or not'...

*dalam hati, aku rasa macam wtf terkejut gila... cuak... taknak hilang abang, die satu2 nya abang aku, nanti tambah sunyi lagi family and 'hilang macam2'... *
aku call die, suara die macam cemas and cungap2, 'TERUK! TERUK! ABANG KAT DEPAN NI, !&##^#y#$%@# '...
suara die macam ok, so hah lega sikit hati ni...
then mak abah dah blah, aku dok sorang... dari 9 tadi sampai sekarang, dorang tak balik2...
then 11.30 tadi, mak sms, die cakap afif and kawan2 die elok je, kereta remuk depan.
SEJAK TU, dah... tak risau lagi dah... kali ni nak tergelak lak...

HAHAHAHAHAHAHA... gelak sorang2 kot... tu la, abang aku ni. taknak dengar... mak suruh gerak muadzam awal, tapi degil... nak balik time malam, gelap... dah la pukul 4~6 tadi main badminton, dengan penatnya bersukan lagi... dah la gune kereta orang gi sukan tu... aku nak belajar driving pun tak dapat sebab myvi da gune. viva sendiri ade tapi taknak gune. sorok kunci taknak parents pakai. kedekut pe? nak balik malam pulak tu... memang risky la... mak selalu advise die suruh balik pukul 4... tapi degil...
so hah, kali ni memang pengajaran gile2 lah ni... ni kali kedua viva kemek... baru setahun pakai, da macam2 jadi. ubahsuai mau beribu. last2 accident. ngaaaap duit lagi~~~ duit untuk repair~ memang penghabis duit la kau ni... tak reti menyimpan.

look, dengar la nasihat orang tua. dorang lagi arif and berpengalaman, jangan abaikan. mak suruh balik awal ade sebabnya, kalau drive malam bahaya.
then, i dont want to lose any of my family member... include him, walaupun die ni terok and sucky, sebanyak mana die naikkan darah, we dont want to lose our precious member... dah la die sorang je abang aku...
and lastly, make parents proud and happy, not mad... mak and abah tadi naik angin dengar accident tu... sebab kene ape? KUAR DUIT LAGIIII... abang aku ni spend kuat. macam pmpuan. gi buat rambot je da rm70+... makeup kerete 1k+... his shopping ***, belanja keperluan pun ***...
abah penah cakap, SAMPAI BILE ABAH NAK ADE FERRARI KALAU ANAK BERTUAH TU SPEND MELALOT JE... haih... ni la abang aku... troublesome yet 'penceria' in our family

No comments: